Beyaz eşya satışları ekimde arttı

TÜRKBESD Verilerine Göre Beyaz Eşya İç Satışlarında Artış

TÜRKBESD tarafından açıklanan son verilere göre; buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın, derin dondurucu ve kurutucu gibi altı ana ürün grubunda Türkiye’de iç satışlar ekim ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 artarak 771,105 adet olarak gerçekleşti. Ocak-Ekim döneminde ise iç satışlar yüzde 7 artarak 8.77 milyon adede ulaştı.

Diğer yandan, ihracat rakamlarında ise ekim ayında yüzde 4’lük bir düşüş görülerek 2.26 milyon adet, Ocak-Ekim döneminde ise yüzde 2’lik bir azalma ile 18.83 milyon adet gerçekleşti.

TÜRKBESD Başkanı Gökhan Sığın, maliyet artışları, ekonomik belirsizlikler ve tüketici alışkanlıklarındaki değişimlerin üretim ve satış rakamlarını doğrudan etkilediğini vurgulayarak, iç pazardaki canlılığın sektöre destek verdiğini ancak küresel ekonomideki yavaşlamanın ihracat performansını olumsuz etkilediğini belirtti.

Sığın, konuyla ilgili şunları söyledi: “İç pazarın canlılığı sektöre destek olmaya devam ederken küresel ekonomideki yavaşlama, ihracat performansımızı olumsuz etkiliyor. Ekim ayında altı ana ürün grubundaki iç satışlarımız geçen yıla göre artarken, bu durum iç piyasadaki talep gücünü koruduğumuzu gösteriyor”